Monday, October 27, 2008

..cHOice..

skrg bla ak sdey..ak akn cba lari dari ksdhn itu..cbb ak da plhn utk itu..sbnrny hidup ini byk plhn dr kita je nak tntukn plhn kta itu +ve atau -ve..semua tu da di tgn kita..bgtu juga bla ak merajuk@terasa hti gan org yg ak penah syg..ak akn cuba neutralkan perasaan itu..ak tidak lg berharap utk dia memujuk ku..krn ak tak kan ada plhn itu..jd ak kna plh pa yg ak bleh plh..but when i have no choice..i will try to accept it..bercakap pasal plhn mmg la ssh..kdg2 pa yg kita plh tak smestinya kta dapat..sbb kita hanya merancang tp Dia yg tentukan itu yg pasti..kdg kita terpaksa memilih sesuatu yg -ve dn menyakitkan..tp yakinlah bhwa plhn itulah yg terbaik untuk kita..dan yakinlah pilihan itu akan ada balasan manisnya..mgkn bkn sekarang tp sekurang2nya utk masa depan..jd jgn mynsal dgn apa2 pn pilihan kita skrg..InsyaAllah da yang terbaik disebalik yang tersiksa..jadi kepada diriku..tetapkan dengan pilihan dirimu LIYANA..no turning back anymore..semoga ALLAH membalasnya dgn sesuatu yg manis.. =)

untk adk2 ku syg

td ak tls rflksi BIG ak pasal khidmat masy ak kat rumah knk2 kurang upaya..mse ak tls refleksi tu satu perasaan halus menusuk hati ak..rndu plak ak pda adk2 drmh knk2 krg upaya sri stella..dlm pd itu, ak dapat rasakn betapa bertuahnya diri ak ni sbb Allah jdkn fizikal ku sempurna dan ak chat.. time tu ak rse betapa jahilnya ak sbb sblm ni tak tau nak bersyukur..Ya Allah maafkan ak dgn sikap bongkak ku yang tidak pandai bersyukur dan berterima kasih pada-Mu..kpd shahirah dan adk2ku yg lain di rumah sri stella sana, smga Allah sentiasa menjaga dan memberkati kalian..amin..

Saturday, October 25, 2008

tak tau

erm tak tau nak tulis pe..setelah sekian lama tak jenguk blog ni..bz la 2 3 mgu ni..ni pn da nak exam da dalam 9 hr b4 exam..tp ak da tanggung jwb bsr sblm exam..mlm anugerah cemerlang..jdi pengerusi lagi tu..adeeh..nak kna bg ucapan lg..pe ak nak berucp mlm tu gan dpn VVIP lg..mti ak..memikirkan teks ucapan dan suasana keadaan malam tu membuat trus buat ak jd parkinson..tp ak xspptnya memikirkan sgt pasa tu..priority ak skang ialah ak pye paper 3,4 dan 5 nov ni..im totally not prepare for it..huhuhu.. May Allah bless me.. hmmmmmm =(

Monday, October 13, 2008

a frEIND oF mInE..


cHERYL jIMMY..

cantik namanya secantik orgny.. siapa sangka kmi akan berpisah denganny..tp xpe kmi hanya berpisah dalam btk jrk..bkn bercerai kasih bertalak tidak..ceri sorg degil tp kuat..ske main netball..bla main netball hlng sume mslhny..kdg2 bley wat sesuatu luar jangkaan..nsb baikkn kmu tdo cheryl time BIG Ranggu..kalo tak mgkn kta berdua berpadu tenaga..hehehehe..smua kngn kita xkan sy lupe oo..slalu ni sy lepak bercerita dblik kmu...yg rhsia2 tu jgn kc tau org k..hohoho..ba bgs2 kamu drumah..jgn pk bkn2..ndak da papa jg tu..everything will be fine..kmi semua doakan kesejahteraan kmu..moga cepat sembuh..nti kta jmpa lg..mgkn dis november..nti kalo next year cti mid sem..ley la p kk..da tau da nak p rmh sapa..jan lpe kc msk best2 utk kmi..hehehe..thn dpn sy ndak blk suda..sbb tida suda sbe..huhu..jan xpki bju sy kc sma kmu..kmu pn thanx 4 da baju..cute..i like it..i will miss u dear..cayang ceri mmuuaaah..take care..

ni ingt tau kngn ub kta masak sama2 smpi dua2 xley main rakit..mrh oo saya..tp tak pe hikmahny sy da kngn msk gan kmu..org lain xd.. =)

LaYaan..zass.............

Sadis - Lirik Lagu Afgan

Terlalu Sadis Caramu
Menjadikan Diriku
Pelampiasan Cintamu
Agar Dia Kembali Padamu
Tanpa Perduli Sakitnya Aku

Tega Nian Nya Caramu
Menyingkirkan Diriku
Dari Percintaan Ini
Agar Dia Kembali Padamu
Tanpa Perduli Sakitnya Aku

Semoga Tuhan Membalas Semua Yang Terjadi
Kepadaku Suatu Saat Nanti
Hingga Kau Sadari Sesungguhnya Yang Kau Punya
Hanya Aku Tempatmu Kembali
Sebagai Cintamu

Hanya Aku Tempat Mu Kembali

Semoga Tuhan Membalas Semua Yang Terjadi
Kepadaku Suatu Saat Nanti
Hingga Kau Sadari Sesungguhnya Yang Kau Punya
Hanya Aku Tempatmu Kembali
Sebagai Cintamu

Hingga Kau Sadari Sesungguhnya Yang Kau Punya
Hanya Aku Ooo...............
Sebagai Cintamu

Lirik Lagu Sadis - Afgan

Saturday, October 11, 2008

UnTuK sEmUa..


Semua tanda-tanda ini hanya Allah sahaja yang tahu, POST ini diforward hanya sekedar mengingatkan kita tentang kematian. Entah dalam masa setahun, sebulan, seminggu, sehari, satu jam atau.... kita didunia ini semuanya calon-calon jenazah yang bakal dimandikan, dikafankan, disolatkan dan ditanamkan. Lembutkanlah hatimu dengan mengingati mati, sebelum dirimu diselimuti dgn kain kafan, sebelum dirimu dikelilingi oleh himpitan tanah, sebelum dua malaikat mungkar dan nangkir mendatangi mu....laksanakan tugas sebagai seorang abdi dan khalifah Allah

SESUDAH ASAR...

ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar .Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti daging lembu yang baru saja disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.Bagi mereka yang t ida k diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

TANDA 40 HARI

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka Malaikat Maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi Malaikat Maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun Malaikat Maut ini wujudnya c uma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

TANDA 7 HARI

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang t ida k makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

TANDA 3 HARI

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita t ida k mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita t ida k akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

TANDA 1 HARI

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

TANDA AKHIR

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula. Sesungguhnya mengingati mati itu adalah bijak. KepadaNya kita datang KepadaNya kita kembali. Saling berpesan2lah sesama kita....

wallahualam
(Allah sahaja yang tahu)

sEbuAH cERIta ciINta ..


herm ni ada kisah yg ak pk menarik dan tertarik..kisah cinta lalu..Si lelaki amat mbnci aweknya bila aweknya curang gan dirinya..di amat marah dan benci..marah..dan benci..marah dan benci..tp pe ley buat suda gitu jdnya..so, hbgn dingin itu berterusan sehingga satu tahun lebih..namun di bulan Syawal yang mulia ini lelaki itu menghubungi bekas kekasihnya dan myatakan hasrat 4 bjmpa..tnpa rgu pmpn itu mengatakan ya..bertemu la mereka pada hari raya ke 2 hari itu..setelah lama berbual..lelaki menyatakan bahawa dia sudah tidak pandai dan penat memarahi pmpn tersebut..lelaki itu juga berkata, mulai pada hari ini saya lepaskan awak dari hati saya..pmpn itu berasa amat gembira kerana akhirnya bekas kekasihnya itu memaafkannya juga..bgtu juga c jejaka dia merasa amat lega dan lapang bila berbuat demikian..sekarang mereka menjadi kawan biasa..dan tiada lg rse mrh, dndm dan kcwa tp saling mendoakan kebaikan antara satu sama lain..

so, c how sweet this story. i hope i can be like the man..lepaskan dia dari hati.. InsyaAllah bahagia akan dikecapi..amin !!!





Friday, October 10, 2008

Bila...

Bila kau LETIH dan HILANG SEMANGAT...
ALLAH tahu betapa kau telah MENCUBA SEDAYA UPAYA...
Bila TANGISANMU berpanjangan dan HATIMU duka..
ALLAH tahu mengira titisan AIR MATAMU ..
Bila kau rase KETINGGALAN dan masa MENINGGALKANMU ..
ALLAH sentiasa DISISIMU..
Bila kau telah MENCUBA segala tetapi tidak tahu TUJUAN ..
ALLAH ada JALAN penyelesaian..
Bila tidak ada yang BERERTI BUATMU, KELIRU dan KECEWA..
ALLAH adalah JAWAPANNYA...


Wednesday, October 8, 2008

dALaM PerJaLANan iNi...

Bila kau LETIH dan HILANG SEMANGAT... ALLAH tahu betapa kau telah MENCUBA SEDAYA UPAYA... Bila TANGISANMU berpanjangan dan HATIMU duka.. ALLAH tahu mengira titisan AIR MATAMU .. Bila kau rase KETINGGALAN dan masa MENINGGALKANMU .. ALLAH sentiasa DISISIMU.. Bila kau telah MENCUBA segala tetapi tidak tahu TUJUAN .. ALLAH ada JALAN penyelesaian.. Bila tidak ada yang BERERTI BUATMU, KELIRU dan KECEWA.. ALLAH adalah JAWAPANNYA...

MaYBe..

Wuhuu..setelah sekian lama ak tak jnguk blog ni..mlm ni, erm da 3pg da pn..ak nak tls skit..erm..bz r this week..ni pn bru siap asgmnt..nti da test jumaaat..stu pn xbce g gan micro teaching pn hri jumaaat..mati la..

erm i need SOME SPACE for my self..to renew my self and teach my self to appreciate with what i have now..huhuhu..i really2 interest with this shoutout from my fren frenster..he said that

"In fact is not necessarily EXIST on what we EXPECT..try to accept the bitter for others happiness..me,myself is what i'm..."

Huhuhu..so meaningful..erm i hope Allah blessing always with me..

i must learn hoW to FORGET..
hoW to IGNORE..
hoW to HATE..
hoW to GIVE UP..

Coz sometime all of kind this feelings can bring happiness to me..maybe =)