Friday, June 26, 2009

pErMuLAan..

Dimulakan dengan Bismillah disudahi dengan Alhamdulillah..
begitulah sehari dalam hidup kita..
mudah-mudahan di rahmati Allah..
semoga hari Jumaat ini membawa keberkatan kepada kita semua..
semoga hari ini lebih baik dan indah daripada semalam..
buang yang keruh ambil yang jernih..
SELAMAT PAGI DUNIA...

wHat TrIgGeR yOu..

In every move that I make..
I heard your step..
In every face I see..
I see your smile..
In everything i face here..
I just think how do I see you everyday..
because..
i know behalf of my life is you..
and
behalf of your life its me..
Paint our relation with a beautiful rainbow that come after rain..

p/s - should i keep this..i guess all we wanted was to be different..it is meant to be shared..sky on fire..i think i should forget about the rest of the world, and start to dream now..i think i have created a little piece of heaven for myself..huhuhu..you are asking wrong person maybe..at the current moment, im not complaining..undercover..whatever..

siLEnT dOes NoT mEan yOu ArE nOt In My mInd..

Saya masih terlalu mentah untuk kenal dunia sebenar di luar..mungkin saya perlu melepaskan apa yang saya inginkan atau yang saya kejarkan..berhenti, mungkin itu lebih baik daripada terus mengejar..berjalan atau merangkak lebih baik daripada berlari walaupun mungkin agak ketinggalan..tetapi itu tidak apa dan bukan menjadi masalah dan penghalang untuk maju dan bahagia kelak..

kadang-kadang, melepaskan suatu impian dan menghancurkan sebuah harapan tidak salah bagi saya..asalkan kamu sendiri tahu apa yang kamu buat dan kenapa kamu memilih untuk berbuat demikian..apa pandangan dan adilan daripada orang lain itu perkara kedua atau ketiga bagi saya..biarkan meraka terus mengadilinya, jangan dihalang tetapi jangan biarkan adilan mereka mengganggu kebebesan diri sendiri dan keputusan diri sendiri..

untuk memahami diri sendiri sudah sukar bagi saya..jadi kenapa saya perlu saratkan otak dan diri saya memikirkan tentang orang lain..menjaga hati sendiri adalah lebih baik daripada menjaga hati orang lain..mungkinlah..tetapi semua hati perlu dijaga..agar tidak timbul sengketa lara..dan sayangi diri sendiri lebih berharga barangkali daripada menyayangi diri orang lain..kerana belum pasti orang yang saya sayangi menyayangi saya..bukankah begitu..

adalah lebih sempurna saya rasakan jika saya ceriakan diri saya sendiri daripada saya sibuk ceriakan orang, kerana orang yang selalu cuba saya ceriakanlah yang akan mendukakan hari saya..kenapa ya aturan hidup saya begitu..tapi tidak mengapalah..tidak perlu saya salahkan siapa-siapa dan sibuk bertanya mengapa..kerana suatu hari kelak saya percaya saya akan dapat juga jawapannya..tidak perlu untuk saya sibuk mencari jawapannya sekarang..

saya juga tidak perlu percaya pada kata-kata orang dan tidak tanduk orang..manusia berubah seiring dengan masa yang berlalu dan bergerak..mungkin dulu manusia boleh berkata ya tetapi adalah tidak mustahil manusia akan berkata tidak pada waktu kelak..adakalanya tindak tanduk seseorang meyakinkan saya tetapi adakalanya tindak tanduk seseorang membunuh saya dalam diam..

saya rasa amat ajaib jika saya mampu untuk tidak mempedulikan orang yang saya selalu ingin tahu tentang dirinya..tetapi itulah kelemahan terbesar saya..saya jarang mampu melakukannya..walaupun otak saya cuba sedaya upaya melakukannya tetapi hati kecil saya mempunyai pengaruh yang lebih kuat sehingga dapat mempengaruhi otak saya..saya tetap mengingati orang itu..walhal saya sendiri pun tidak pasti orang itu ingatkan saya atau tidak dan siapa saya pada diri dia..kadang-kadang saya simpati dengan diri sendiri apabila saya berada di tahap itu..

kadang saya rasakan lebih baik saya tidak kenal dan tidak tolong orang daripada saya kenal dan tolong orang..bukanlah menyesal jauh sekali tidak ikhlas..tetapi sekurangnya ia tidak membuat saya makan hati..bukankah begitu lebih baik..saya pun tidak pasti..ya saya ingat pesan guru saya waktu saya masih di alam persekolahan rendah, ketika saya darjah tiga..cikgu kata jangan harapkan balasan yang baik bila saya tolong orang..dan ia memang benar bila saya sudah menjalani satu perempat fasa kehidupan saya dan dalam melangkah fasa kedua pula saya merasakan benda yang sama juga tetapi adalam aspek yang lain..iaitu apabila kita sayangkan seseorang kita jangan harap orang itu akan sayang kita macam kita sayang dia..mungkinlah..ini dari sudut mata hati saya..

semoga saya bahagia melalui hari-hari yang ditakdirkan kepada saya..Saya bersyukur terhadap Allah dengan apa saya lalui sepanjang hidup saya di muka bumi ini..walaupun kadang-kadang saya terrpaksa menangis keseorangan untuk hadapi hari-hari tersebut..tetapi tidak mengapa..saya tak perlu berharap orang faham saya dan jaga hati saya..saya sudah rasa amat bersyukur sekiranya saya sendiri mampu melakukannya..

p/s - menjaga hati..ignorance is bliss..sigh~

Thursday, June 25, 2009

bohSAN..

MPPB kali ni sngt3 bosan tahap superb..ak tak penah mengalami pengalaman mengurus yang amat membosankan seperti ini..satu gambar pn aku tak amik..menunjukkan betapa aku bosan gan minggu pengurusan pelajar baru kali ni..tak payah la aku cite panjang2..cukup aku bagi kesimpulan dalam satu perkataan
KEREK
OK this word is more than enough to describe everything happened..
im not happy..really not happy at all..sigh ~

p/s - kenapa lelaki sekarang mulut lebih ek..kalah perempuan..persoalan????huhu

Tuesday, June 23, 2009

.....

i don't know who to blame, is it me, life or the rotation? well, maybe it's me..
i hope i can be like a stone..
mak.......tolong saya..mak.....mak....

Sunday, June 21, 2009

iT cOulD bE tIriNg..

i have reached ip tawau at 6.45 pm..2 days journey terengganu - Nilai, N.9 - Tawau..my back is aching..huhu..really aching.. and i need to tidy up all my stuffs as soon as possible because i have a meeting tonight regarding works..since when i have works..always..hahaha

im so blur about tomorrow activities.. i dont know if i can handle my job..will i be doing well? i dont know, but i will try to pretend everything is okay..hehehe..minggu pengurusan pelajar baru..as a camp com..my constant job and responsibility..since 2006..maybe i can handle it..hopefully..

and i can't believe the holiday is over! i need to embrace myself for the six semester..and for my second Praktikum, next week at SK Wakuba about 2 months..SK Wakuba tunggu kedatangan saya!!!!..huhuhu..

and there is something that always make me tiring when i came here..its all about water..water shortage again..huhuhu..i dont have energy anymore..i need gain some more energy for tomorrow..

no matter what kind obstacle come..Just think of the positive side..so that life will go on meaningful even it does seems so..love your life and people around you..insyaAllah your life will be great..grateful to Allah..7 pails of water and i was collapsed..zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..gud nite everybody..

p/s - Sekiranya kita tolong permudahkan urusan orang lain, insyaAllah, Allah akan permudahkan urusan kita dunia dan akhirat..amin!

LepAK di kLiA..

im reached KLIA at 11..00 am and met my friends and my lecturers here..went to check in and went to food court to get some food..im already full because i have a breakfast with my family before that..my family sent me to KLIA..see how much them love me..hahaha..yana perasan..ops! my laptop alraeady low batt..ok2 bye2..but before that i upload some pics..
us in the lift
ni pic awek cun yg sempat sy snap..wakakaka..bweekkk muntah darah..hehehe
me and miss midah at food court..

to be continued..low batt already.. =)

p/s - iqbal ley bg komen..muahahaha..

Saturday, June 20, 2009

fOr thE oNe i loVe..



Sweet words are easy to say,

Sweet things are easy 2 buy,

But sweet people are difficult to find

Life ends when U stop dreaming,

Hope ends when U stop believing,

Love ends when U stop caring,

All relationship ends when U stop sharing.

So share this with whom ever U consider a friend..family..and your love one..

Liyana - 3.58 am..

p/s - popo sy pulang ahad nanti..tak sabar mau jumpa kamu..kcian kamu cndri dalam bilik..popo i love u..i hope u love me too..popo saya sedih sekarang.. =((((

sElaLu MenGALah..

kalau tak silap saya la..oh memang tak silap pun..saya yakin..lagu ni memang da dalam simpanan saya sejak akhir tahun lepas lagi since November..someone gave to me..tp dalam btk video..saya selalu gak dengar tapi takde lah fokus sgt pn kat lgu ni..sehinggakan hari tu kat bilik kawan saya dia suruh saya dengar..dia kata sesuai dengan saya..kenapa ya..huhu..sy tahu sbb nya tapi saje je buat2 tak tahu..hahaha..dan saya terus jatuh cinta tapi bukan mase saya dengar time tu tapi beberapa hari yang lepas..dan saya rase saya dah addict gan lagu ni..tiap2 hari saya dengar..itu la masalah saya..bila saya dah sukakan sesuatu mesti saya fanatik..boleh tak ubah perangai kamu ini yana..tak bagus dalam kehidupan dan untuk diri juga..dan malam ni dah lebih 20 kali saya dengar..dari pkul 11.00pm tadi smpi sekarang 2.49 am..sangat bermakna..sbb tu saya suka kot..ntah, saya ni kalau saya dah sgt2 sukakan sesuatu saya mesti tak tahu kenapa saya suka benda tu..pelik tapi itu la saya..dan ini liriknya..

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini

pertengkaran yang terjadi
seperti semua salahku
mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernahkah kau berfikir
sedikit tentang hatiku
mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku masih bisa bersamamu

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini

mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernahkah kau berfikir
sedikit tentang hatiku
mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku masih bisa bersamamu
2X

Lirik lagu Selalu Mengalah - Seventeen


video

Friday, June 19, 2009

SeUnTAi Kata UntUk DirASa..

7. Semua mata pelajaran susah. Kalau senang apa gunanya kita adakan sekolah, apa perlunya guru yang terlatih. Sebenarnya sekolah mempermudah penguasaan ilmu melalui susunan dan tingkatan, sehingga yang lemah pun boleh belajar, dari satu tingkat ke satu tingkat.

9. Sekarang kita bukan sahaja baca tetapi kita perlu faham apa yang dibaca dan kita tahu relevannya kepada kehidupan masa depan kita.

20. Saya belajar bahasa Perancis secara main-main tetapi saya dapat faham bahasa ini dengan menggunakan hanya piring hitam sebelum ada komputer. Kemudahan di zaman komputer ini jauh lebih baik daripada piring hitam.

21. Seperti bapa dan ibu yang kecewa dengan ilmu yang dipelajari oleh anak mereka, saya juga kecewa dengan desakan supaya dipermudah lagi perolehan sijil sekolah.

22. Jika sijil sudah begitu mudah diperolehi ia tidak akan dihargai lagi, tidak akan berguna untuk dapat kerja dan tak berguna untuk meneruskan pelajaran lebih tinggi juga.

23. Kalau sudah tak berguna, apa perlunya adakan sekolah dan sijil.

saya copy ini dari blog Tun Dr Mahathir..sgt menarik dan mendalam..byk yang bermain dan terlintas di fikiran saya apabila membaca tulisan tersebut..mungkin ini saya boleh gunakan sebagai salah satu batu loncatan sewaktu PRAKTIKUM nanti (1 minggu dari sekarang)..mungkin ini yang boleh saya sampaikan apabila anak-anak didik saya mengadu susah mahu faham Sains, Matematik, BI, BM dan lain-lain..budak-budak semuanya susah kalau yang berkaitan dengan belajar..macam saya juga dulu..saya juga pernah melalui fasa kehidupan itu..namun bila usia menginjak dewasa..tidaklah sesusah mana..cuma yang tinggal dan perlu rajin dan kehendak diri..di usia lewat begini..untuk menyesal tiada guna lagi..apa yang ada sekarang, usahakanlah agar ia membuahkan sesuatu yang lebih baik dan bermakna di masa hadapan..amin..

p/s - banyak mesej yang dapat disampaikan melalui pandangan Tun..ia boleh dikaitkan dengan isu semasa pendidikan sekarang..bak kata nabil - lu pk r sendiri ( oh sungguh tidak sopan ayat ini..huhu..namun menjadi siulan dan ikutan..kenapa ya? persolan lagi boleh ditimbulkan di sini..huhuhu)

Thursday, June 18, 2009

its my turn..

just ordinary day but it could be tiring..i woke up early today because i have something to do at town..i drove my car (eh belum rasmi jadi kereta ak daa) straight to the town..brought my mum to the clinic for her diabetes test..

and i continue my purpose went to the town..i went to Maybank to cancel out my password for maybank2u account..since im not used it for 6 months because i forgot the password..the password was cancelled automatically..i never know about this..speechless..huhuhu..then i went to BSN bank for renew my ATM card..sad to say that the system was offline..so the worker asked me to come next month..oh im already at tawau that time..means i need to do this at tawau BSN..
at Maybank
at BSN
and
i hate waiting..but i need to do this for both place at Maybank and BSN..including at the clinic..pity for my mum..she need to wait about 2 hours for her turns..but nice to say here..the result for her diabetes test decrease..Alhamdulillah..
at the clinic..
blood test for diabetes level..
i fetch my mum, already at 12pm and i took her to Seri Anjung restaurant..we have lunch there..all the foods ala2 kampung style..very delicious..if you come here..dont forget to tell me and i will bring you there for lunch..hehe..back from the town i made 'kuih agar-agar' the simple, easy and quick one! and i already bought some ingredient for kek batik..and i will make it tomorrow..hopefully..In the evening, i drove my car around my home area..Cucek joined me..and i met a handsome guy..huhu..and he was smiled at me, and i just smiled back to him...senyum itu satu sedekah..ok its more than enough.i just cooked porridge with kangkung masak belacan and ayam berlada for dinner..simple one but my father like it!huhuh..so everything is simple today..

and i have got 3 guests today at home..all of them are my relatives..my aunt, my cousin with her husband..just got married a few weeks ago..huhuhu..congrate for them..they came to introduce themselves to us..and i need to do the same thing one day once i get married..but how ek?huhuh..and my mum's cousin came to take her curtains..she asked my mum to sew her curtains for her new home..very luxurious..

someone had convocation yesterday..congratulation for him..and i feel that i miss that person..whatever..gud nite everybody..

i dont know what the purpose of this entry..i just wrote this without thinking..mungkin byk kslhn bahasa dan grammar..dan ntah pape sy tulis..tp biar la..slma ni pun mmg ak hntam je bi gan grammar ak..buat2 yakin je betul..huhuhu..

otak saya kosong tika ini..da sesuatu yang menggangu jiwa saya..tp biarlah ia disitu sahaja..susah untuk diuraikan..hanya orang yang mengalami sahaja yang tahu perit jerih itu..dan orang itu hanya saya..

p/s - this entry not related with last entry..friendship always cherish me..as i told you before friend is a gift from God..whatever..

Tuesday, June 16, 2009

dEleTe..

im really not im mood now because of someone..the people ahh..really annoying me ok..haaah..i dont know its really hurt me i mean kecil hati with that guy la..i know nothing special between us but why that guy do this to me..haih i dont understand..my fren said some friends are worth to be thrown and some are good to keep..maybe i need to think that guy is worth to be thrown..but im not so cruel..im not like that guy..

when many people, even your friends, have negative thought towards you, i never think that you like that..im always pray that you will change and be blessed with many days to come..maybe im not trust you before this but i never have negative thought towards you..im not trust you because of, i think you already know the reason..
forgiving but not forget..im still remember..and till the end of my life i still remember that..but i never regret about that..as i told you..ak tak pernah menyesal kenal ko..

and i love my life journey..no matter what situation i was..even im the loser that time..i dont care..learn from the mistake..so why i need to regret ok..i still love my life journey and grateful with that.
.im not a loser k..im not..and im not weak as you think..

i like who i am, regardless if people can't see it the way i see myself..
but it's okay, because people are different..i always believe that you can't force people to like you..some people can accept you..some people just plain hate you for no reason at all, maybe..in the end, we know who we are..

once a friend..always a friend..no matter what..even the biggest failure..even the worst..its more better than..out of never trying..

sometime i dont understand the meaning of word F.R.I.E.N.D..speechless..

sElAmaT hAri BaPa..


sy tidak tahu bilakah tarikh sebenar hari bapa..tp sejak 2 menjak ni byk iklan di tv dan radio membicarakan tentang ini..so tanpa kata yang panjang saya di sini ingin memberi setinggi-tinggi penghargaan saya buat ayah saya yang tercinta En Mohammad bin Ismail..ayah adalah lelaki terbaik yang perrnah sy jumpa..kepada ayah terima kasih banyak kerana menjaga saya smpi saya jadi manusia yang sebenar manusia..wlpn sy tak perfect..tp tu bkn salah ayah..salah saya sendiri yang pilih haluan begitu..terima kasih ayah..i love yo soooooooo much..semogga ayah diberkati oleh Allah dan sentiasa sihat..cinta dan kasih sayang ayah tetap abadi di hati saya sampai bila2 even sy mati sekalipun..
ayah pemandu yang hebat..diusia 49 tahun ayah mc mampu bawa kereta dr terengganu - johor pergi dan balik dlam mase 1 hari..12 jam tanpa henti (6 jam pg n 6 jam balik)..im proud of you ayah..tp yg kuciwa..ayh jarang bg ak drive..waaaaaaaaa..

Chin pENG


semalam sy da bce akhbar dan ternyata isu chin peng ini masih belum selasai..sy sebgai warga negara malaysia, bg pendapat sy tak perlu lah benarkan dia pulang atau kembali ke malaysia..untuk apa kalo kita benarkan dia pulang..sy tidak nampak sebarang keuntungan pun utk bwa dia masuk semula ke Malaysia..dia mastermind keganasan selama lebih 40 tahun dalam sejarah Malaysia amatlah membimbangkan saya kalo dia dibenarkan pulang..kita harus ingat mungkin dia tidak menyerang kita secara fizikal tetapi mental..ideologi yang dia bawa dan sampaikan boleh menghasut rakyat Malaysia lebih2 lg warga muda sekarang yang pada pandangan saya amat cetek pemikiran, beremosi, mudah terpengaruh dan tiada jati diri..Jika Chin Peng dibenarkan kembali ke Malaysia, ia sudah pasti menaikkan semangat golongan muda yang terpengaruh dengan komunis dan dalam dunia tanpa sempadan yang semakin kecil oleh kemajuan teknologi maklumat hari ini, ia pasti dengan mudah akan menular ke negara kita..

dan sampai sekarang saya masih tertanya2 kenapa da sesetengah pemimpin politik yang masih berjuang untuk chin peng pulang ke Malaysia..mahu pancing undi kaum Cina ka tu..cukup2 la ba..bg sy skrg, sy tidak pernah nampak perjuangan pemimpin tersebut utk perjuangkan bangsa Melayu dan semua bangsa lain dan negara kita tetapi untuk kepentingan peribadi dirinya sahaja..bg sy tak akan ke mana perjuangan itu kalo tidak ikhlas..sy hanya mahu tunggu dan lihat sejauh mana dia boleh pergi..huhuh (macam penganalisis politik la plak..hahaha..jgn main2 sy mengikuti perkembangan politik sejak berumur 8tahun lg ok..anak org politik ba ni..hehehe..tp sy lebih suka melihat daripada bersuara..kerana bila sya bersuara tidak musthil ada yang
tersentap..huuhu)

sejak sy lahir smpi sekarang sy tetap mengagumi kepimpinan Tun Dr Mahathir..tak de org la yg ley lawan beliau..beliau tetap terbaik di mata saya..nasib baik Tun berpandangan jauh, tak ikut cakap anwar pinjam duit dengan IMF semaa kegawatan ekonomi 1998..kalo tak habis la negara kita..

p/s - mungkin anwar perlu bce buku sejarah form 1 sampai form 5..untuk faham siapa penjajah, pejuang negara, apa itu merdeka dan yang penting siapa dia Chin Peng..pity of him..huhuhu

Monday, June 15, 2009

maLaiKAT cInTA..

I smiled weakly..
my throat had dried up completely..
sometime i felt i was bonkers..
there was no spark between us..
never had been really..
I felt like a surgeon starting the operation without the anesthetist..
I looked down, horrified..
I wasn't..
was I..
I was..

p/s - suddenly i got an idea maybe because of my heart saying this..or else..i don't know..im always wrote as hoping for a miracle but to night i want write as miracle does happen..

Sunday, June 14, 2009

kAmI sUke PaNTai..

ok yesterday after sent my sis to hostel, ayah took us to Pantai Teluk Mak Nik..hmm not so far from my home..just take about 15 minute to 20 minute maybe to reach there..before that mak asked me to buy satar and otak2..the most famous food at Kuala Kemaman..everywhere you go you will find it..hehehe and as the proof/prove(i dont know which one is more suitable..anyone..please help me..sy budak masih belajar..hehehe) you look at this pictures..muahahahaha..

otak-otak(ikan inside not intel inside..heheheh)
satar..same as otak2 also ikan inside
ok then, after bought the foods..we went straight to the beach..k inilah dia Teluk Mak Nik beach..enjoy bep gua ckp sma lu..(eh ni nape tba2 tertukar bahasa la plak)..i took this pictures cause i love beach and i love the moment being with my family..
k the scenery..but little bit blur maybe becasue the effect of global warming = jerebu..hahahaha
it compulsory to do this when i go to the beach..i love to write my name on the sand..and i love my name too..

wow! so beautiful..so beautiful..the view at the back daaa..not the people in this pic..huuhu (tp kalo mau tumpang sekaki pn boleh..heheheheh)

i heart both
some pictures of us..
ku di kejauhan..mendoakan..hahaha
father's love..i like this..5 bintang to ayah..blink..blink..blink..cyg ayah =)
laugh..love this kind of feeling..mak i love you..mmuaah..
stop and stare..huhuhu
its all about happiness..
sunset..jom pulang =)

Ihdinasirratalmustakim

bermaksud tunjukkanlah aku jalan yang lurus..yang benar..

Anonymous Anonymous said...

hemoih2...aku rase ko silap bidang aa....knal tak ayat ni...wakkakaka...suppose u take the art n literature..ckp aku knon...

June 13, 2009 10:20 PM

thanx to anonymous because you wake me up when my science degree end..muahahahaha..i will consider it..u give me an inspiration..maybe i can be a journalist after this..or else..or else that related with art and literature..or further my study in this field not Sport Science or Political Science (pe kaitan tiba2 sn sukan n sn politik nih..sengal!hahaha)
p/s - i have some stories to share here..but my eye wont let me to write the story right now..harrghh..menguap suda..gud nite everbody..i will continue it tomorrow..hehehe..blogging is a part of my life..addicted..whatever..as long as im happy.. =)

confuse??? between Science or Art n Literature..hahah..
aireen tolong jawab ckit..kikiki =p

Saturday, June 13, 2009

Im cOol not Cold..hopeFuLLy..

im always hope that im always have positive thought to other people, especially people who close to me..when something cross in my mind and touch my heart..im always feel irritating even though i try so hard to avoid this..i try to be positive but sometime i cant..im try to pretend there is nothing wrong with me..but i cant..my heart can deny it..i dont know how to lie..maybe i can said ok in front of you..in the message..but my heart still arguing with me..fighting with me..im always believe by saying the truth is more better even its hurt you or others or even me..yup but im still positive now and always be positive..maybe we are not so...or you feel that im not... or you not comfortable..or else..or else..whatever.. its just my thought..my prediction..who cares..no one cares ok? including me..hopefully..what ever it is life must be goes on..
hmm..trying to put my self in your position..maybe i do the same thing..hopefully..but maybe not too..i dont know..whatever..

i love express my feeling into words..more easier..and not hurting others instead of the people read this..huuhu..all people need space including me..so lets sleep now..gud nite everybody..im ok as im always be..smile =)

p/s -berkecil hatikah sy..mungkin..bila rasaku ini rasamu - kerispatih - tak lekang oleh waktu..

Friday, June 12, 2009

makARoni aNd dURian..

today..nothing interesting..nothing sweet..just ordinary day and plain..but what make today different is all about the food..ok to night my little sis ask me to cook macaroni cheese for her..then i cooked the meal for her and for me too of course la kan..my stomach also need to be fill..hehehe..betul ke ayat aku ni..belasah jela belalang..then my father bought us durians..huhuhu..walla..it has been a long time, im not eat durians..so the combination of macaroni cheese and durian make me feel so gooooodd and perfect..hahaha..thats all for today..really annoying this people right..hahahaha..whatever..this is my blog so its up to me to write about what k..huhuhu..


durian (TIMUR)

macaroni cheese (BARAT)

PERFECT! =) (TIMUR BARAT..hehehe)

p/s - source of the pics from the internet..not the real one..(mmg la ba ketara menipu kalo kata ak snap sendiri kan..hehehe) bkn pe nti heran plak mak gn ayh..pe ke hal ank dia ni amik gmbr durian gan makaroni..tak penah nampak ke..jgn sesekali buat mak ayh runsing tentang kita ok gara2 blogging..oh no its not a good news to hear that..tag line ak..haha..

jOhOR..

since im going there last week..this some pictures.. i was snap this by using my handphone camera.. Nokia 3110 Classic..1.3 megapixel only..really pity of me..huhuhu..
i dont know what this building actually..you can ask johorian..hehehe
Car from Singapore..thats what im trying to high light here..heheh
i dont know, under reconstruction or what..or collapse..whatever..
its sunny day..thats all..hahaha..
very huge one..nope..i dont thik so..hehehe
tamabak johor..fuh really busy and sesak (what sesak in eng ek..anyone..please help me!)
singapore..ya its singapore..not too far from our land since just using my handphone camera still can see it..im proud with my cikai handphone..hehehe..but very hot ma!
Lido beach..
Danga Bay..

p/s-my position during took all this pictures, in the car that moving and just using my nokia 3310 classis..huhu..great right..(whats great..this what you call vacation..pity of me actually..hahahaha..but its ok still nice to have this experience)